Voi continua prezentarea unor fragmente mai interesante din discursul ministrului lucrarilor publice, P.S. Aurelian, tinut cu ocazia inaugurarii caii ferate ce lega Ramnicu Valcea de Dragasani. Din pacate nu am foarte mult timp liber pentru a publica un articol mai mare astfel ca voi prezenta in zilele urmatoare fragmente. Astazi cateva date statistice:
"Cei care nu'si dau in de ajuns sema de greutatile ce au intampinat construirea cailor ferate in Romania, vor dice ca reteaua noastra nu este inca destul de desvoltata; n'au dreptate, cifrele respund ca tera nostra sub raportul drumurilor de fer, nu este intre cele din urma. Iata in adever, dupa cele din urma date, raportul ce exista intre populatiune si lungimea cailor ferate in diferite state.
Pentru 100,000 locuitori se afla in:
Asa dar, noi cari am inceput de ieri constructiuni de cai ferate avem , relativ la populatiune o intindere mai mare de drum de fer de cat Portugalia, Italia, Grecia, Rusia si Serbia; ne apropiem de Austro - Ungaria, stat vechiu si puternic si care construesce mai de la inceputul descoperirei drumului de fer."
Rusia spre exemplu avea o populatie de aproximativ 100 de milioane de locuitori in perioada respectiva si in jur de 30.000 km de cale ferata. Italia avea de asemenea 30 de milioane de locuitori in aceeasi perioada.
Indicatorul ales de ministru favoriza Romania, care avand o populatie de numai 5,3 milioane de locuitori iesea in fata altor state cu o populatie mai mare, dar si cu un numar mai mare de km de cale ferata.
"Cei care nu'si dau in de ajuns sema de greutatile ce au intampinat construirea cailor ferate in Romania, vor dice ca reteaua noastra nu este inca destul de desvoltata; n'au dreptate, cifrele respund ca tera nostra sub raportul drumurilor de fer, nu este intre cele din urma. Iata in adever, dupa cele din urma date, raportul ce exista intre populatiune si lungimea cailor ferate in diferite state.
Pentru 100,000 locuitori se afla in:
Belgia . . . . . . . . . . . . . . 101 kilometri
Francia . . . . . . . . . . . . . 86 kilometri
Englitera . . . . . . . . . . . .84 kilometri
Germania . . . . . . . . . . . .80 kilometri
Austro - Ungaria . . . . . . 58 kilometri
Spania . . . . . . . . . . . . . .54 kilometri
Romania . . . . . . . . . . . . 43 kilometri
Portugalia . . . . . . . . . . . .35 kilometri
Italia . . . . . . . . . . . . . . . 33 kilometri
Rusia . . . . . . . . . . . . . . . 30 kilometri
Grecia . . . . . . . . . . . . . . 26 kilometri
Serbia . . . . . . . . . . . . . . 19 kilometri
Rusia spre exemplu avea o populatie de aproximativ 100 de milioane de locuitori in perioada respectiva si in jur de 30.000 km de cale ferata. Italia avea de asemenea 30 de milioane de locuitori in aceeasi perioada.
Indicatorul ales de ministru favoriza Romania, care avand o populatie de numai 5,3 milioane de locuitori iesea in fata altor state cu o populatie mai mare, dar si cu un numar mai mare de km de cale ferata.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu