Pe 6 mai 1937 avea loc poate cel mai mediatizat dezastru din istoria aviatiei: "Dezastrul Hindenburg". Unul dintre cele mai celebre zepeline ale epocii se prabusea la sol intr-o mare de flacari, luand cu sine 35 de suflete dintr-un total de 97 in apropiere de New Jersey.
Acesta a fost primul dezastru aeronautic major fotografia si inregistrat pe pelicula. Ca si cauze ale dezastrului au fost avansate mai multe ipoteze, intre care cea a unei scantei electrostatice care ar fi aprins gazul din balon (hidrogen), posibilitatea ca un fulger sa fi lovit aeronava, un defect la motor, dar si un posibil sabotaj. Ceea ce este foarte interesant insa este ca acest accident a ucis industria zepelinelor. Dezastrul a convins investitorii si inginerii sa caute solutii mai sigure si mai viabile de transport aerian, cum ar fi avioanele.
Desi de atunci au existat mai multe dezastre aeriene, soldate cu mult mai multe decese, niciunul nu a inspaimantat lumea mai mult decat dezastrul Hindenburg. Si e destul de usor de inteles de ce, avand in vedere ca in presa au circulat numeroase imagini cu Zepelinul LZ 129 transformat intr-o bila uriasa de foc, ceea ce evident ca i-a inspaimantat pe oameni mai mult decat prabusirea avioanelor.
Un Zepelin a traversat si teritoriul Romaniei Mari in 1929, blanda bestie a aeronauticii fiind fotografiata deasupra Bucurestiului, Brasovului si Sibiului.
In imagine se afla Zepelinul L.Z. 127 in timp ce survola Bucurestiul. Chiar sub Zepelin se poate vedea Ateneul Roman si Biblioteca Centrala Universitara, iar in stanga sa Hotelul Athene Palace Hilton. Data la care a fost realizata fotografia este 16 octombrie 1929.
Acelasi Zepelin traversa Brasovul, tot pe 16 octombrie 1929, dar la ora 16:10. In imaginea de mai jos se poate vedea Zepelinul fotografiat de pe Monumentul lui Arpad din Brasov.
Tot pe 16 octombrie 1929 Zepelinul traversa Sibiu, astfel cum putem vedea din imaginile de mai jos:
Zeppelinul din imagine a adunat in total mai mult de 1,5 milioane de km de zbor realizand 144 de curse peste Atlantic si un total de 590 de iesiri in total. Zeppelinul a fost utilizat pentru transportul corespondentei, a marfii, dar si a pasagerilor, iar in perioada interbelica (anterior accidentului din SUA) era considerat cel mai promitator sector al aviatiei.
Mai multe informatii despre Zeppelinul Z 127 puteti citi pe pagina dedicata de Wikipedia cu un click aici.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu